Workshop Details
“Het is hét breekpunt in de carrière van de financial: ben je ook in staat om het verhaal áchter de cijfers te vertellen?” – Ronald Suhlmann – CFO Damen Shipyards
Over de workshop
In de eerste workshop heb je kennisgemaakt met Storytelling en geleerd dit toe te passen middels het ABT Framework. Bij veel deelnemers roept de workshop vervolgvragen op. Namelijk:
- Hoe krijg ik de ingrediënten voor mijn verhaal boven water?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn verhaal/ABT daarmee nóg overtuigender wordt?
- Ik weet nu hoe ik een verhaal/ABT moet maken, maar hoe presenteer ik dat dan met impact?
Daarom is er nu de Vervolgworkshop Storytelling voor Financials.
Voorbereiding
- Je hebt de basisworkshop Storytelling voor Financials gevolgd en bent dus bekend met ABT.
- Je bereidt voor de vervolgworkshop vooraf een ABT voor (zie workshop 1) over een onderwerp uit jouw praktijk.
Over het programma
Deel 1: Wat maakt een verhaal/abt overtuigend?
We beginnen met een vleugje retorica. Je ontdekt een fundamentele factor van wat een verhaal overtuigend maakt. En checkt de ABT die je voorbereid hebt: in hoeverre paste je dit al toe? Wat kan er beter?
Deel 2: Hoe haal je de ingrediënten voor je verhaal/abt boven tafel?
Je kent de cijfers als geen ander. Maar om ook het verhaal achter de cijfers te kennen zul je ook op een effectieve manier het gesprek aan moeten kunnen gaan met je stakeholders. Welke vragen stel je? Hoe zorg je ervoor dat je stakeholder cruciale informatie ook met je wíl delen? Dat staat in dit deel centraal.
Deel 3: Hoe presenteer je je verhaal/abt authentiek en overtuigend?
Op basis van de opgedane inzichten uit deel 1 en 2 scherp je je ABT aan. Je gaat hem presenteren aan je mede-deelnemers.
Afhankelijk hoe snel we door deel 1 en 2 gaan besteden we in dit deel ook aandacht aan hoe je ervoor zorgt dat je eventuele zenuwen de baas bent en je verhaal stevig presenteert.