Storytelling for Financials
En Hans…,  wat is dit getal dan dat op pagina 7 staat op de 8e regel in de middelste kolom?” zegt de Financieel Directeur
Hmm, daar had ik mij niet op gefocussed. Het zal wel te verklaren zijn maar als ik daar nu op in ga kan ik mijn verhaal niet afronden..
“Ja, uuh die parkeren we even want we hebben nog……….” Hans wordt onderbroken…
“En hoe zat dat dan met die openstaande actie van de vorige keer, die ging ook over de personeelslasten” zegt de HR Directeur
“Nee dat gaat over wat anders Kees”, zegt de Managing Director… “Maar ik heb even zitten kijken naar die ratio’s en die grafieken maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dat nu in elkaar zit”
Hans, begint wat onrustig te worden. Dat stond in de bijlage…. En het heet niet voor niets bijlage….. denkt hij…

Herkenbaar…? Van die bijenkomsten waarin anderen met je presentatie aan de haal gaan? Waardoor je niet toekomt aan het échte issue en de boodschap die je graag wil overdragen? En wil je daar nou eindelijk eens vanaf?

Dan is onze ontbijtsessie met als thema: ‘Storytelling voor Financials’ echt iets voor jou.

Want het kan écht effectiever…..als je het maar op de goede manier aanpakt. Daar is presentatie-expert en TV-presentator Gerben van Driel van overtuigd. En dus zal hij zal ons die ochtend op een leuke manier een spiegel voorhouden. Uiteraard met een smile 😊. Gerben studeerde ooit bedrijfskunde en was bankier bij ABN Amro. Om vervolgens het roer drastisch om te gooien. En programmamaker en TV-presentator te worden bij onder andere Powned en RTL Z.

Daar draait àlles om de vraag: hoe selecteer en presenteer ik mijn materiaal zodanig dat ik de aandacht van de kijker vasthou? Want één seconde verslappen…en de kijker is weg. Door die bril bekeken kan de gemiddelde finance-presentatie wat Gerben betreft ‘dus wel een tandje scherper’.  Onder het genot van een croissantje zal Gerben van Driel daarom uit de doeken doen hoe dat zit.

Hij confronteert je dan onder andere met de meest dramatische (want de meest dodelijke) Powerpoint-slide uit de menselijke geschiedenis. Hij laat zien hoe 90% van alle zakelijke presentaties totaal niet aansluit op hoe ons brein in elkaar steekt. En u krijgt handvaten mee hoe u effectiever kunt zijn door een meer verhalende structuur te hanteren. Onder het motto ‘Vraag mínder van uw publiek. En bereik méér.’

Voor deze sessie vragen wij een symbolische bijdrage van €25 die wij geheel ten gunste van Make-A-Wish laten komen. Make-A-Wish Nederland is een stichting die de allerliefste wensen van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een ernstige soms, zelfs levensbedreigende ziekte vervult (www.make-a-wish.org)

Wij organiseren deze ontbijtsessie op de volgende data:

  • vrijdag 6 maart 2020
  • vrijdag 12 juni 2020
  • vrijdag 2 oktober 2020

Na afloop ontvang je van ons een bewijs van deelname. Register-Accountants in business en Registercontrollers kunnen dit bewijs gebruiken voor de registratie van 1 PE-punt.

Programma
07.30 – 07.45 Inloop
07.45 – 08.45 Storytelling for Financials
08.45 – 09.00 Napraten en koffie

Interesse meld je aan door onderstaand contactformulier in te vullen!

ADRES

Montis-Q Qonsulting B.V.

Westewagenstraat 60

3011 AT ROTTERDAM

ROUTEBESCHRIJVING

Parkeren/Vervoer

Trein-, bus-, metro- en tramstation Blaak ligt op 400 meter afstand van Montis-Q verwijderd. Als u met de auto wilt komen, kunt u parkeren in parkeergarage WTC.

Voor meer informatie over Gerben van Driel zie https://www.speaktosucceed.nl/over-mij

Ik ben graag aanwezig bij de ontbijtsessie "Storytelling for Financials" op:

Privacy Statement

In sommige gevallen geeft het contactformulier de volgende melding: “Er is een fout opgetreden bij het versturen van het bericht; probeer het later nog eens.”

Geen zorgen! Het contactformulier is dan wel juist verzonden. We werken aan een oplossing. Mocht je echter geen reactie op je aanmelding van ons ontvangen, stuur dan even een email naar: info@montis-q.nl

Call Now Button